Hantera dina känslor - Del 1
Efter skilsmässan Innan skilsmässan Övrigt

Så hanterar du din sårbarhet bättre

  • Dra ner på tempot när du är i en kris. Vissa saker går inte att påverka men det du kan påverka är viktigt att jobba med. Är det något i ditt liv som du kan dra ner på under den här perioden?
  • Motionera lagom mycket. Det är lättare att se saker ljust när man är igång. Det är som att man blir mer rörligare i huvudet också.
  • Ät regelbundet.
  • Håll dig till dina rutiner. Gör de saker som du vet att du mår bra av. Gör detta fastän du tycker att det är lite motigt.
  • Prioritera sömnen
  • Vårda dina relationer och ta kontakt med personer du vet stöttar dig. Ensamhet ökar din sårbarhet.
  • Om du har PMS och är i klimakteriet så ökar också din sårbarhet för negativa känslor
  • För mycket alkohol ökar även detta till din sårbarhet
  • Undvik för mycket koffein

Om författaren

Andreas Johansson

Mitt namn är Andreas och jag är en av initiativtagarna till denna portal. Förutom min egna skilsmässa – en komplicerad med två små barn – jobbar jag dagligen med att hjälpa personer i komplicerade relationer. Det är även andra personer som delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter här på sidan.

En kommentar

Klicka här för att skriva en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

  • Så bra att detta forum finns, det är inte alltid lätt att gå ur en skilsmässa när det är så mkt tabu om att prata om separationer./ sorg Att bemötandet av informationen att det inträffat en skilsmässa blir , ngt tråkigt ( visst det är det ) men att alltid mötas av att det är synd, skam , ledsamt mm gör att det är svårt att gå vidare. Att konstatera och få pratat om skiljemässan rent sakligt , känslan , praktiskt , livet . Det läker men det är väldigt svårt att få göra. Hur ska man göra / tips

    Nina