Hantera dina känslor - Del 1
Efter skilsmässan Innan skilsmässan Övrigt

Så hanterar du din sårbarhet bättre

  • Dra ner på tempot när du är i en kris. Vissa saker går inte att påverka men det du kan påverka är viktigt att jobba med. Är det något i ditt liv som du kan dra ner på under den här perioden?
  • Motionera lagom mycket. Det är lättare att se saker ljust när man är igång. Det är som att man blir mer rörligare i huvudet också.
  • Ät regelbundet.
  • Håll dig till dina rutiner. Gör de saker som du vet att du mår bra av. Gör detta fastän du tycker att det är lite motigt.
  • Prioritera sömnen
  • Vårda dina relationer och ta kontakt med personer du vet stöttar dig. Ensamhet ökar din sårbarhet.
  • Om du har PMS och är i klimakteriet så ökar också din sårbarhet för negativa känslor
  • För mycket alkohol ökar även detta till din sårbarhet
  • Undvik för mycket koffein

Om författaren

Andreas Johansson

Mitt namn är Andreas och jag är en av initiativtagarna till denna portal. Förutom min egna skilsmässa - en komplicerad med två små barn - jobbar jag dagligen med att hjälpa personer i komplicerade relationer. Det är även andra personer som delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter här på sidan.

En kommentar

Klicka här för att skriva en kommentar

Lämna ett svar till Nina Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

  • Så bra att detta forum finns, det är inte alltid lätt att gå ur en skilsmässa när det är så mkt tabu om att prata om separationer./ sorg Att bemötandet av informationen att det inträffat en skilsmässa blir , ngt tråkigt ( visst det är det ) men att alltid mötas av att det är synd, skam , ledsamt mm gör att det är svårt att gå vidare. Att konstatera och få pratat om skiljemässan rent sakligt , känslan , praktiskt , livet . Det läker men det är väldigt svårt att få göra. Hur ska man göra / tips

    Nina